איסלנד על קצה המזלג

איסלנד היא מתחרה מובילה בתואר אחת המדינות עם הנופים המדהימים ביותר בעולם. שלא כמו בשום מקום אחר על פני כדור הארץ, טיול לאיסלנד יגלה לכם טבע בתולי ותופעות טבע עוצרות נשימה מרוכזות כולן במקום אחד.

גייזרים מתפרצים, הרי געש פעילים ומפלים מרהיבים יחד עם מישורי לבה ענקיים המשתרעים לפתחם של קרחונים עצומים ופיורדים ארוכים. היופי של איסלנד קסום ורגוע אך מצד שני זועק בעוצמתו.

איסלנד מהממת בחורף!

איסלנד היא מדינת אי הררית בצפון האוקיינוס האטלנטי, הממוקמת בין אירופה וצפון אמריקה. מבחינה גיאופוליטית איסלנד נחשבת לחלק מאירופה. שם המדינה "איסלנד" (ארץ הקרח) יוצר אצל רבים רושם מוטעה שמדובר במדינה קפואה, למעשה רק 12% מהמדינה מכוסה בקרחונים כאשר האקלים הכללי באי הוא ממוזג ונוח בדרך כלל. החורף במקומות כמו ניו-יורק קר יותר מבחינת טמפרטורה.

ארץ עשרת אלפים המפלים

איסלנד זו מדינה בעלת יופי יחודי. המיקום הגיאוגרפי של האי על רכס וולקני יצרו סביבה מיוחדת בעלת נופים מוזרים היחודיים למקום עצמו. הקרבה של איסלנד לקוטב הצפוני גורמת לכך שיש הבדלים גדולים בין היום והלילה, כאשר בחודשי הקיץ (יוני-אוגוסט) השמש זורחת כמעט 24 שעות. החורף לעומתו חשוך וקר. איסלנד היא אחת המדינות הצעירות בעולם גם מבחינה גיאולוגית וההתפרצויות שהביאו את האי לצוץ מתחת לפני הים ממשיכות הבקנה מידה כזה או אחר גם היום.

האי יושב לראשונה על ידי ויקינגים ונזירים אירים במאה ה -9 לספירה. והבידוד היחסי של האי לאורך השנים שמר על המסורת והשפה הויקנגית טוב יותר לעומת שאר ארצות סקנדינביה. כיום האיסלנדים נחשבים לצאצאים ישירים של הויקנגים ושפתם נחשבת לקרובה ביותר לשפה הויקנגית המקורית לעומת שאר השפות הנורדיות.

מכתש קריד

למרות מיקומה הצפוני יחסי של איסלנד, סמוך לחוג הקוטב הצפוני, מזג האויר באיסלנד מתון וממוזג וזאת אודות לזרם הגולף החם והמקיף את האי. איסלנד נהנית ממזג אויר נוח יחסית ודגה עשירה. פתגם איסלנדי מקומי אומר "אם אתה לא אוהב את מזג האויר, חכה חמש דקות!" ואכן מזג האויר באיסלנד ידוע בשינוייו התכופים. זה די שכיח לקבל ביום אחד גשם, שמש חזקה רוח ואפילו שלג. למרות שמרבית המטיילים מטיילים באיסלנד בעונה הקיץ. טיול לאיסלנד זמין לאורך השנה כולה. בחודשי הקיץ כמות התיירים באי עוברת את החצי מיליון מבקרים – כמעט כפול מאוכלוסיית האי המונה 330,000 איש. בחורף החשיכה יורדת ותנועת התיירים מתמעטת ומטיילים מגיעים בעיקר על מנת לחזות בתופעת הזוהר הצפוני, לטבול בבריכות גיאותרמיות חמות ולהנות מארוחה טובה במלון כפרי.

איסלנד נחשבת לשמורת טבע אחת גדולה והאיסלנדים קנאים מאד לשמירה על הסביבה הטבעית של האי. מבקרים במקום מתבקשים לכבד את חוקי שמירת הסביבה ולדאוג לאט להשאיר סימנים מאחוריהם.

אי של תופעות טבע

רייקיאוויק בירת איסלנד היא עיר קטנה ותוססת, רייקיאוויק היא ביתם של 40% מכלל אוכלוסיית המדינה זו עיר שידועה בחיי הלילה הסוערים שלה, מגוון מסעדותיה ואירועים תרבותיים וחברתיים המתקיימים במספר מועדים בכל שנה. רייקיאוויק מתגאה בנוף פנורמי מרהיב של ההרים הנושקים לאוקיינוס ​​האטלנטי מכל צדדיה. גודלה של העיר מאפשר למטיילים לסייר ברובה ברגל. עבור מחפשי הריגושים והאנדרנלין, הטבע של איסלנד מציע מספר גדול של פעילויות מרתקות כמו: טיולים באופנועי שלג, רכיבה על סוסים, הליכה על קרחונים, שחייה ראפטינג נהרות, סקי, טיולי ג'יפים, ושיט לצפייה בלוויתנים. איסלנד היא מקום אידיאלי לצפרים ומצוי בה עושר רב של עופות מים נדירות.

איסלנד היא יעד נהדר לטיול בכל עונות השנה, כל עונה חושפת בפנינו איסלנד אחרת עם נוף מגוון ומרתק ומשחקים של אור וצל המשתנים יחד עם עונות השנה.

השאר תגובה